Corona Protocol

Algemene uitgangspunten

Tafeltennisvereniging Irene volgt voor zover van toepassing de algemene richtlijnen en adviezen van de nationale overheid, het RIVM, het NOC-NSF, de NTTB, de TTL en de gemeente Tilburg betreffende sportzalen, kantines en het sporten.

Het bestuur gaat uit van de eigen verantwoordelijkheid van de bezoekers  bij het voldoen aan gestelde richtlijnen, hygiënemaatregelen en het deelnemen aan de corona-registratie en weg te blijven bij klachten of tijdens een quarantaine periode en te vertrekken bij grote drukte.

Aantal aanwezigen

Welkom tijdens onze reguliere openingstijden zijn onze leden, vrijwilligers en huurders mits men zich houdt aan de hierboven genoemde uitgangspunten. Verder zullen onze zakelijke relaties (leveranciers en monteurs) kort aanwezig kunnen zijn en incidenteel (in principe enkel op uitnodiging) andere personen voor bijvoorbeeld een overleg/vergadering met het bestuur.

Tafeltennisvereniging Irene streeft naar 33 (zitplaatsen horeca) / 50 (totaal aantal bezoekers) personen als maximum. Bij het bereiken van dit aantal graag besluiten om zelf te vertrekken anders volgt sluiting van de gehele hal door onze kantine medewerkers.

Tijdens de diverse tafeltenniscompetities is het ook toegestaan voor onze tegenstanders (sporters van een andere vereniging) onze zaal te betreden.

Hiervoor gelden onderstaande criteria:

Competitie Totaal aantal teams
(Irene + Gasten)
Max. pers. per team Totaal aanwezig
NTTB Senioren 14 3 42 personen
NTTB Jeugd 8 4 volwassenen + jeugd 32 volwassenen + jeugd
TTL Senioren 8 4 32 personen

Tafeltennisvereniging Irene heeft besloten het advies van de afdeling Zuid-West te volgen om tijdens de wedstrijden niet van speelhelft te wisselen.

Overige maatregelen

Sportruimte: Volg aangegeven looproutes en houd 1,5 meter afstand. Gebruik aanwezige middelen zelf voor desinfectie tafels e.d.. Gebruik eigen handdoek bij zweet en niet de tafel.

Kantine en horecaruimte in de zaal: Maximaal 33 zitplaatsen beschikbaar. Volg instructies op in kantine (2 personen tegelijk bestellen). Tussen stoelen niet gaan staan en stoelen niet verplaatsten.

Kleedruimten en douches: Maximaal betreden door 6 personen. Omkleden en douchen bij voorkeur thuis. Geen bezittingen in kleedkamers achterlaten.

Corona registratie

Leden en vaste huurders: Registratie via maandelijkse presentie lijsten i.v.m. met mogelijk bron- en contactonderzoek GGD. Volledige naam op lijst van het dagdeel met juiste activiteit invullen met telkens kruisje of aanvangstijd in kolom met correcte datum.

Gasten tijdens competitie: Registratie via corona teamformulier i.v.m. met mogelijk bron- en contactonderzoek GGD.  Verenigingsnaam en teamnummer met naam, telefoon / email van de teamleden met begeleiders.

Corona gegevens zijn enkel bestemd voor hierboven genoemd doel en worden gedurende een periode van 2 weken bewaard en daarna vernietigd.

Met sportieve groet,

Bestuur Tafeltennisvereniging Irene