Wedstrijdverslag Never Despair 9 - Irene 3

Vrijdag was het weer zover, ik mocht mee als joker. We stonden 4 punten achter op Tios en laat dat nu net de laatste wedstrijd zijn!

Uit naar Never Despair, ik kom er graag, het is altijd knus en gezellig daar.
Ik moest zelf eerst nog in Gelderland spelen (Langenboom), van 20.00 tot 21.00 lekker 3 potten achter elkaar gespeeld, 2x in 5 en 1x in 4, toen flink trappen op het gaspedaal en rond 21.30 cruiste ik de Rompert binnen. Gijs en Kacio die meespeelden waren aan het dubbelen en werden stevig ingemaakt. Mies telde goed maar kon ook geen hulp bieden. De tussenstand bleek op dat moment 3-1 te zijn, dus de kans op een grote score was al niet meer aanwezig ;-(. Ja in ons nadeel, maar dat was niet de deal.

Ik speelde gelijk tegen Rob (de man met 100%, wat ik na de partij hoorde), ondanks dat hij linkshandig is (daar heb ik altijd zo een hekel aan!), speelde ik een strakke pot en won vrij soepel in 3 games. Op dat moment kwamen Xiao en Joepie binnen, dus sfeer technisch hadden we ook wel wat in te brengen. Gijs mocht daarna door tegen Marc en ging daar ook dwars doorheen zodat het weer 3-3 stond. Ik mocht mijn volgende pot tegen Marcel, stond de 1e game ver voor (9-5), maar liet een veer, de 2e was spannend en bij 10-9 voor mij sloeg ik een geweldige bal langs het net op, waardoor het weer 1-1 was, helaas was hierna de koek op. Alle credits naar Marcel overigens die een geweldige pot stond te ballen, al zijn spinballen kwamen diep op tafel en zijn focus was goed, 3-4. Iedereen dacht dat ik er nog niet doorheen zat, dus ik mocht gelijk tegen Marc door, dat werd redelijk eenvoudig de 4-4. Gijs mocht het hierna tegen Marcel opnemen, die gewoon een top avond had, Gijs was op de cruciale momenten niet scherp en verloor ook verdiend in 4en, 5-4. Kacio mocht de laatste pot tegen Rob, had de 1e game geen schijn van kans (11-1), maar knokte zich knap terug in de wedstrijd, helaas won hij slechts 1 game waardoor we een kleine nederlaag leden.

De lol bij Never Despair komt echter daarna pas, 10 tosti’s, 2 schalen met snacks, overladen met bier, wat een leven. Echt gekke dingen gebeurden er helaas niet, er werd niet gedanst op tafel (Mies durfde niet), Xiao deed nog wel een mooie gangnam style (helaas was hij na 2min al moe), hij won nog wel van Stefan met handje drukken en van Joep, maar veel gekker werd het niet 😉

Rond half 2 vonden we het mooi en scheurden we weer naar het gezellige Tilburg! Volgende week zaterdag uit tegen Tios, de missie is lekker makkelijk, alleen een 10-0 overwinning volstaat! Anyway ook dat wordt een mooie dag, ik ben er klaar voor.

Bram van den Berg