Wedstrijdverslag Luto 3 - Irene 3

LUTO uit, altijd lastig!

Vrijdag 12 september, de aftrap van het nieuwe seizoen uit tegen LUTO. Al fietsend  bepaalde ik met Martine de strategie,  5-5 zou een uitslag zijn waar we mee thuis konden komen. Bij LUTO aangekomen bleek dat ook Irene 2 en Irene 5 LUTO als eerste tegenstander had getroffen. Fijn voor de baromzet van LUTO! Xiao sloot zich als derde aan en nadat hij in onvervalst Chinees had uitgelegd dat je je ook aan Babi Pangang kunt verbranden waren we klaar om te beginnen.

Van onze tegenstanders Paul, Mark (Kees) en Ruben bleken Kees en Ruben materiaalspelers, noppen dus. Op zich niks mis mee, mits goed gehanteerd want dan wordt het lastig. En dat werd het. Tot de dubbel ging het spel gelijk op maar daarna liepen we achter de feiten (lees noppen) aan. Ondanks de aanmoedigingen van het massaal toegestroomde Irene publiek (en onze reservespelers Michelle en Salvatore) kamen we niet verder dan een 6-4 uitslag. Iedereen wist een pot te winnen en tevens werd het dubbel door ons binnengehaald.

Tijdens de inzinking die Xiao hierna kreeg heeft hij Suzanne van Irene 5 maar liefst drie keer ten huwelijk gevraagd en uitgelegd waarom de Chinese vlag rood met een gele ster is? Na met Paul tot in de kleine uurtjes de wedstrijd te hebben geavaleerd en de liquiditeit van LUTO naar een hoger plan te hebben getild was het welletjes en hield ik het voor gezien. Vrijdag staat de eerste thuiswedstrijd tegen Belcrum 10 op het programma. Tot dan!

Gijs van Mil