Wedstrijdverslag Irene 6 – Taverbo/Sabo 7

Vrijdagavond 30 januari 2015, begin van de voorjaarscompetitie 2015. De Irenehal is weer tot de nok gevuld (nou, bijna dan) en zes Irene teams staan in de startblokken om korte metten te maken met hun tegenstanders. Zo ook Irene 6 dat vanavond wordt vertegenwoordigd door Edgar, Wallie en Hans. Tegenstander is het Boxtelse Taverbo/Sabo 7 dat een taaie tegenstander belooft te worden gezien de mix van jong en oud in hun team. In de behoorlijk frisse hal hebben diverse spelers moeite hun spieren op temperatuur te brengen, de oude cv-ketel elders in de hal piept en kreunt maar zonder veel resultaat. Het spits wordt afgebeten door club-president Edgar die met een aantal stevige uithalen en gevoelige dropshotjes zijn tegenstander uit het ritme haalt en Irene een 1-0 voorsprong bezorgt. Invaller Hans (sommigen noemen hem een geheim wapen, hij vindt dit een beetje overdreven) speelt de tweede partij van de avond en zet vervolgens 2-0 op het scorebord via een zenuwachtige tikkie-takka partij die gedomineerd wordt door veel backhandjes. Wallie gaat in de derde partij ten onder tegen de sterkste man van de tegenstander, een partij waar Wallie nog lang ontevreden op terugkijkt maar uiteindelijk gaat hij helemaal los in zijn resterende twee partijen en wint die allebei overtuigend met aanvallend en aantrekkelijk spel. Ook Hans slaagt erin om een tweede partij te winnen en samen met het gewonnen dubbel (gespeeld door Edgar en Wallie) levert dit Irene 6 een verdiende 6-4 overwinning op! De winst en de sportieve wedstrijd worden vervolgens in de bar afgesloten samen met de tegenstander, onder het genot van enkele drankjes en de inmiddels legendarische TTV Irene knabbelnootjes. Geslaagde avond!

Groeten,

Hans Hermkes