Robin Swinkels in actie - Wedstrijdverslag Irene 4

Mijn naam is Robin Swinkels en vanaf de 7e wedstrijd van de NTTB competitie heb ik mijn kunsten mogen vertonen bij Irene. Als nieuwkomer werd mij gevraagd om mijn belevingen van de laatste drie wedstrijden op papier te zetten.

Laten we het maar over de laatste wedstrijd hebben, dat was naar mijn mening ook onze beste wedstrijd. Na een vrij moeizaam seizoen waar we steeds 6e stonden, hadden we Luto in de 9e ronde ingehaald. De laatste ronde was tegen Luto om de 5e plaats te bemachtigen. 5-5 zou genoeg zijn om erin te blijven. Als Luto echter 6-4 zou maken zouden wij degraderen. Spannend dus!

Om 20.00u uur waren slechts twee tegenstanders aanwezig, het zou toch niet? Nee Eardly was later maar dat is hun sterkste speler, dus die ging wel meespelen. Intussen waren we toch maar begonnen. Ik ben helaas de volgorde een beetje vergeten. Na 5 potjes stonden we echter 3-2 achter. Patrick en ik wonnen, maar de dubbel was niet de meest geweldige van het seizoen, laten we het daar maar op houden. Edgar verloor er helaas twee. Eentje had hij wellicht kunnen winnen, bij de andere wedstrijd zat het er niet in. Op dit moment kwam Eardly binnen. Beide teams hadden nu nog 3 puntjes nodig om de 5e plek veilig te stellen. Het bleek dat Eardly maar een uurtje kon blijven, dus die wilde meteen de 3 partijen achter elkaar spelen. Vooruit dan maar. In ieder geval werd besloten om mij te laten beginnen. Het werd een leuke wedstrijd die beide kanten op kon maar ik wist uiteindelijk in de 5e te winnen. Daarna speelde Patrick, hij was erg gemotiveerd en won zijn wedstrijd overtuigend in 4 games. Inmiddels was het dus 4-3 voor Irene. Toen was het de beurt aan Edgar. Hij begon het seizoen wat ongelukkig maar wist de laatste ronden er steeds één te winnen en speelde ook nu een goede pot. Hij won de eerste 2 games overtuigend en kwam in de 3e game voor met 8-4. Intussen was de hele zaal al met een schuin oog naar deze wedstrijd aan het kijken. Bij Edgar ging het volume steeds verder omhoog, iedere rake smash was zelfs op de WC nog te horen 🙂  Dat moest wel gaan lukken zou je zeggen, maar Eardly bleef ijskoud, en vocht terug naar gamewinst. Ook in de 4e game kwam Edgar met 8-4 voor, en ook deze game wist Eardly degradatie uit te stellen. Ondanks de mentale tegenvaller kwam Edgar weer fors voor, ik meen zelfs met iets als 8-3. Ondanks de spanning en de druk wist hij deze wel af te maken en zo voor ons de 5e plaats zeker te stellen. Een spannende wedstrijd! Nu er niks meer op het spel stond won ik nog een slechte wedstrijd, Patrick geloofde het wel en had geen motivatie meer. We wonnen met 6-4 en dit werd vervolgens aan de bar met de overige leden goed gevierd.

Een weekje later werd trouwens de promotie/degradatiewedstrijd met duidelijke cijfers gewonnen: 6-0!

Volgend jaar weer 5e klasse dus, al hoop ik wel dat we het dan niet op de laatste wedstrijd laten aankomen.

Robin Swinkels