Wedstrijdverslag Flash 3 – Irene 3

Vrijdag de 13e en Kacio, Gijs en ondergetekende trokken richting Eindhoven. Kacio reed ons in zijn witte Ferrari en met Italiaanse Tom Tom naar Flash. Nu zijn Gijs en ik goed verzekerd, ik hoop Kacio trouwens ook, maar wat waren we blij dat we heelhuids aan kwamen. De witte bolide kraakte en piepte aan alle kanten en bij elke drempel was het de vraag of we geen onderdelen zouden verliezen.

Afin, we hadden een paar weken stil gelegen en begonnen iets later dan gepland aan de wedstrijd. We speelden tegen Wim, Mart en Marc. Drie jonge gasten met een open spel. Heerlijk! We begonnen redelijk. Na de dubbel stond het 2-2. Kacio was niet helemaal scherp tegen Wim en liep een niet ingecalculeerde nederlaag op. We speelden die avond maar liefst 4 of 5 vijfsetters die allemaal gewonnen werden door de mannen van Flash. Ook Gijs kreeg een nederlaag voor zijn kiezen die wellicht bij Irene, met thuisvoordeel, onze kant op gevallen was.

Uiteindelijk was het na twaalven en stond er een 5-4 score op het bord. Aan Martine de taak om de stand gelijk te trekken. Ik speelde de hele avond lekker maar tegen Mart speelde ik de eerste twee sets niet goed. Hij legde de ballen neer van ‘kijk maar wat je ermee doet’. Ik hou daar niet zo van J. Ik knokte terug naar 2-2. Mart wist niet meer hoe hij het had, raakte gefrustreerd en vroeg bij 6-6 in de vijfde set een time-out aan. Ik had de eerste time out in mijn carrière te pakken! Mart bood nog zijn excuses aan. Hij wist het even niet meer. Vervolgens won hij verdiend met 11-8. Het was een bizarre pot, stiekem baalde ik er wel van.

De in onze ogen wat geflatteerde nederlaag werd aan de bar weggespoeld met limonade glaasjes bier en een grote schotel bittergarnituur. We keuvelden gezellig na en bereidden ons voor op de terugweg in de rammelkar van Kacio. We namen afscheid van de mannen van Flash, die inmiddels een aardig woordje Italiaans hadden geleerd deze avond en hobbelden richting Tilburg.

Volgende week staat de wedstrijd tegen onze vrienden van JCV thuis op het programma. We kijken er nu al naar uit en hopen onze tweede plek in de poule te behouden.

Martine
Irene 3