Wedstrijd 7 Irene 4 - De competitie van de 2 punten verschil

De titel geeft het al aan, tafeltennis kan soms zo spannend, boeiend en ook wel vervelend worden als wedstrijden met 2 punten verschil worden gewonnen of verloren. Vooral verloren, dat blijft bij ons hangen over de eerste 8 wedstrijden die nu gespeeld zijn door ons team. Ons team bestaande uit de veteranen Patrick Mols en Edgar Verkooijen, en uit de jonge honden Robin Swinkels en Hooman Choi. Daarnaast hebben we nog invallers als Jaqua Luijbregts (een keer ingevallen en meteen tegen de nummer 1 en dan ook nog 3 punten pakken 🙂 en Sander van Elderen (heeft 1 wedstrijd meegespeeld om te proeven hoe het smaakt bij de senioren).

Een gevarieerd team dat in gevarieerde samenstelling op pad gaat zowel uit als thuis. Elke vrijdag, weer of geen weer we zijn van de partij. In dit verslag de wedstrijd tussen TTV Irene 4 zoals we officieel heten en ASIO 2. ASIO staat voor Altijd Succesvol Is Onmogelijk. De eerste wedstrijd uit in Haaften (rand Brabant/Gelderland) eindigde in 6-4 voor ASIO.

Op vrijdag 28 april 2014 kwamen we met volle moed aan bij onze sporthal, dit voornamelijk omdat we sterk het gevoel hadden dat we punten lieten liggen in Haaften. We speelden daar op een evenementen vloer. Wat een geluk hebben we toch met onze eigen topsportvloer.  Helaas hadden de tegenstanders hun zwakste man thuisgelaten.

Wedstrijd verloop:
1e partij Robin tegen Emil:  1 – 3
2e partij Patrick tegen Kees 1 – 3
3e partij Edgar tegen Karel 2 -3
4e partij dubbel Robin/Edgar tegen Emil/Kees 0 – 3
5e partij Patrick tegen Emil 1 – 3
6e partij Robin tegen Karel 3 – 1
7e partij Edgar tegen Kees 0 – 3
8e partij Patrick tegen Karel 0 – 3
9e partij Edgar tegen Emil 2 – 3
10e partij Robin tegen Kees 3 -1

Totaal verloren met 2 -8 (in games 13 – 26).

Conclusie: Robin speelde goed en won 2 partijen. Patrick had een off day en kon zijn super slagen niet vinden en verloor hierdoor. En Edgar die gaat met de week beter spelen echter kan hij dit nog niet omzetten in overwinningen. Het dubbel ging kansloos verloren, in de uitwedstrijd hadden was het juist andersom. Het was een super spannende avond en de uitslag had (gelukkig zeiden onze tegenstanders dit ook) net zo goed  6 – 4 voor ons kunnen zijn. Echter de uitslag op papier is bindend. Na afloop hebben we gezellig gezamenlijk gedronken en gegeten. Top vriendelijke tegenstanders die ook genieten van het spelletje echter ook van de uren erna.

Om terug te komen op de 2 punten verschil ellende die ons achtervolgt. In deze partij zijn er van de 39 games 18 met 2 punten verschil gespeeld (46%!!!) en hiervan waren er 10 in voordeel van ASIO en dus 8 voor ons). Met gevoel kunnen we zeggen dat de helft van onze games met 2 punten verschil gewonnen of verloren gaan en ons gevoel zegt dat dit niet altijd gunstig voor ons is.

Op naar de volgende wedstrijden en hopelijk meer succes.

Groeten TEAM TTV Irene 4