Verslag van de clubkampioenschappen

Zondag 31 mei, de clubkampioenschappen van Irene. Met precies 24 deelnemers een prima deelnemersveld. Het toernooi begon om 11.00, wat voor veel mensen een prima aanvangstijd bleek. Het viel ook op dat er maar een aantal afmeldingen waren en iedereen die ingedeeld was in een poule, op tijd aanwezig was. Er was gekozen voor een systeem van in principe twee poules.

De eerste poule werd alles door elkaar gemixt: jeugd, senioren, sterk, kinderen die pas net begonnen waren. Daarom werd gestart met een best of 3 systeem. Die poule was binnen anderhalf uur klaar, wat een stuk eerder was dan gepland. Daarom konden de spelers rustig ‘uitrusten’ voor de nu wat langere middagpauze. We hoorden al geluiden van mensen die ‘nu al stuk zaten’ en het was dus een geluk bij een ongeluk.

Na de eerste gemengde poules, werden de poules nu op sterkte ingedeeld en kwamen er best of 5 wedstrijden. Iedereen speelde lekker op zijn eigen niveau en er kwamen nu ook wat verhitte kreten van verschillende spelers. Wie wil ook niet die felbegeerde Harrie de Veer bokaal winnen? Inmiddels waren er ook (oud)-spelers binnen gekomen, zoals Stef van den Broek (met kids!) en Bram van den Berg. En ook Cachio, Patrick Mols, Edgar Verkooijen en de vele ouders, opa’s en andere familieleden van onze jeugdleden. Leuk om te zien dat we langzaam weer een grote groep aan het krijgen zijn van betrokken personen bij de club!

Na de poules kwam er eerst een finale van de beste jeugdspeler, Jeroen Wiltenburg, tegen de beste speler van de B poule: Xiao. Na rustig (ahum) ingespeeld te hebben bleek Xiao in de wedstrijd de betere speler. Toch is het knap wat Jeroen deze dag heeft laten zien. Prima jeugdspeler! In de halve finales van de A poule stonden Frank tegen Raymon Boel en Joost tegen Lars. Twee krakers van tweemaal vijf sets waarbij Frank en Joost uiteindelijk aan het langste eind trokken. Gebroken begonnen de mannen aan de finale onder de aandacht van het aanwezige publiek. Joost kwam met 2-0 voor, maar verloor toch met 2-3 van Frank waardoor hij de Harrie de Veer bokaal omhoog mocht houden!

Na de kampioenenhuldiging mocht iedereen aanvallen bij de BBQ, onder leiding van vader/zoon Militello. Er was wat te weinig vlees, waardoor het al snel door Remco v. Opstal werd betiteld als een ‘Vegetarische barbecue’. Iedereen had uiteindelijk toch goed gegeten en de organisatie kreeg een hoop complimenten. Leuk om te horen. Na het toernooi gingen de (wit!)biertjes er lekker in en kon iedereen terugkijken op een topdag. Tot volgend jaar: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

De foto’s volgen binnenkort…