OTC toernooi

Zondag 6-11-2016 organiseerde Raymond Batten zijn tweede jaarlijkse OTC toernooi (Old Timers Club) in de zaal van Irene. Hij is hier vorig jaar mee gestart mede ter herinnering aan Jan Steens die ditzelfde evenement jaren bij Irene heeft gehouden. Het toernooi is voor tafeltennisspe(e)l(st)ers van 40 jaar en ouder.

Er waren dit keer 24 aanmeldingen waardoor de opzet 4  zeskampen voor de hand ligt. De deelnemers Jan en Rudi Hendriks waren namens Irene aanwezig. Helaas was er één afmelding, zodat Raymond Batten zelf ook besloot mee te spelen. Gezelligheid staat voor de meeste deelnemers voorop, want de meerderheid kent elkaar van eerder edities. Dit ook wel “veteranen toernooi” genoemde circuit kenmerkt zich verder ook nog door het feit dat hier nog gespeeld wordt volgens de regels van vroeger: best of three tot de 21 punten.

De “oudjes” van Irene hebben zich van hun beste kant laten zien.

Op tafel 1 (2/3 klasse NTTB) werd Rudi Hendriks derde, hoewel hij evenveel overwinningen behaalde als nummer 2.

Jan Hendriks spelende op tafel 2 (3/4 klasse NTTB) deed het zelfs nog iets beter en werd gedeeld eerste. Helaas was ook hier het onderling resultaat nadelig, zodat hij uiteindelijk tweede werd.

Ook Raymond Batten op tafel 3 (4//5 klasse NTTB) viel in de prijzen. De spanning in de poule was zelfs nog groter met 3 personen die gelijk eindigde met 3 overwinningen. Dit keer was het wel in het voordeel van Irene, waardoor Raymond 2e werd, Beb vd Broek 3e en Lucien Tebbe 4e en dus met lege handen naar Breda terug moest.

Het toernooi zal volgend waar weer op de speelkalender staan. Hopelijk zijn er dan nog wat meer deelnemers van onze club, want dat verdient Raymond Batten zeker met dit initiatief.

Poule A Poule B Poule C Poule D
1. Maurits Gommans 1. Resjo Palama 1. Johan Meijer 1. John v/d berg