Jeugdkamp 2017

Jeugdkamp T.T.V. Irene 2017

Het kamp begon op vrijdag 7 juli om  19.00u. Langzaam druppelden alle jeugdleden binnen en konden de slaapplaatsen worden ingericht. De sfeer zat er goed in en iedereen was dol enthousiast! Toen de ouders om 20.00u naar huis gingen kon het feest beginnen. De gezelschapsspellen verschenen op tafel. De kinderen mochten zelf kiezen, Risk, Twister, Stratego en de kaartspellen vielen erg in de smaak. Verder kon er nog getafeltennist worden en in de zaal lagen allerlei spelmaterialen. De jeugdleden onder de 10 jaar gingen als eerste naar bed, de rest volgde een uurtje later. Petje af voor iedereen. Het was al best laat en iedereen was snel stil.

Zaterdag ging de wekker om 07.00u. De leiding was als eerste uit de veren en begon de dag met een sterke bak koffie. Om 07.15u gingen de lichten in de slaapzaal en de muziek aan. Iedereen zat direct recht overeind in bed. Nadat iedereen opgefrist was, werd er ontbeten. Dit was een gezellige gezamenlijke start van de dag. Het ontbijt werd mede mogelijk gemaakt door Ekoplaza

Van 09.00u-12.30u vermaakte iedereen zich in het Robbenbad bij Recreatiebad Stappegoor. Er werd volop gespetterd en gespeeld. Vervolgens werd er geluncht en stond een oud Hollands spellenparcours op het programma, o.a. snoephappen in een teiltje, sjoelen, blik schieten en tja en een aantal jeugdleden zaten nog in de flow was de dag ervoor, zij waren een race tegen de klok aan het Risken.

Om 17.00u was het tijd voor frietjes met snacks, mede mogelijk gemaakt door Cafetaria Chopin. ’s Avonds werd de kantine verbouwd tot discotheek. Er was frisdrank en chips en in de zaal werden volop sportieve activiteiten beoefend. Buiten werd een vuurtje gestookt en marshmallows gegeten. Toen het donker werd hebben de kinderen (onder begeleiding) een lichtshow met lichtstaafjes verzorgd. De jongsten gingen wat eerder naar bed om de volgende dag fris aan het toernooi onder leiding van Ben Jacobis te verschijnen. De meeste gingen vanzelf naar bed, zo moe waren ze van alle activiteiten.

Zondag stond het tafeltennistoernooi gepland. Om aan de teambuilding te werken en om de allerkleinsten dubbelervaring op te laten doen,  werd er in de ochtend een dubbeltoernooi gespeeld. De groep werd gesplitst in een A-poule en een B-poule en elke wedstrijd werd gespeeld met een andere dubbelpartner. Alle behaalde punten werden vakkundig genoteerd door Ester wat resulteerde in een verrassende uitslag.

Kevin won de A-poule met 1 punt verschil van Rick 90-89 in de B-poule was de winnaar Koen met 86 en op de tweede plaats Gijs met 80 punten.

Uitslag A-poule

1. Kevin
  2. Rick
  3. Olivier
  4. Lucas
  5. Jenny
  6. Eddie
  7. Thijs

Uitslag B-poule

1. Koen
  2. Gijs
  3. Miriam
  4. Rens
  5. Juul
  6. Marente
  7. Reitze

Deze tussen uitslag werd tijden lunch bekendgemaakt met de mededeling dat deze van belang is voor het algemeen klassement. Dus de scores van het dubbel werden samengevoegd en zo ontstaat er een algemeen klassement. Na de lunch werd begonnen met de enkelpartijen. Er werden twee zevenkampen met een A-poule en een B-poule ingericht. Rick deed mee buiten mededingen en probeerde zo het niveau van de jeugd op te krikken. In poule A geen verassingen in de enkel uitslag  maar wel verrassend was dat Thijs van Lucas won en even later won Lucas verrassend van Kevin. Maar ook Olivier verraste weer door van Lucas te winnen. Dit waren de meest spectaculaire uitslagen.

Uitslag Poule A

1. Rick
  2. Kevin
  3. Olivier
  4. Lucas
  5. Eddie
  6. Thijs
  7. Jenny

In poule B Was Juul heer en meester. Hij had een superdag en won al zijn wedstrijden . Op de 2e plaats eindigden drie leden met hetzelfde puntentotaal. Dat waren Miriam, Rens en Gijs.

Uitslag Poule B

1. Juul
  2. Miriam
  3. Gijs
  4. Rens
  5. Koen
  6. Marente
  7. Reitze

Het algemeen klassement werd opgemaakt door Ester. De winnaar van de A-poule werd Kevin omdat Rick buiten de uitslag werd gehouden. De verrassende winnaar in poule B werd Miriam.
Graag willen we iedereen bedanken die dit jeugdkamp mede mogelijk heeft gemaakt. Een speciaal woord van dank gaat uit naar Ester, Christ, Ilse, Jaqua, Ben, Tamara, de hulpouders en de sponsoren Ekoplaza en Chopin.

Hier vind je een aantal foto’s van het geslaagde weekend. Voor meer foto’s ga naar facebook.com/TtvIrene

Tamara Jacobis