Irene Jeugdteam 2 koploper in de competitie

Het 2e jeugdteam van Irene bestaat uit Eddie Chen, Gijs Martens en Jenny van der Staaij. Vorig seizoen werd na een herindeling van de jeugdcompetitie dit team ingedeeld in Junioren 3. Dit betekende een forse stap omhoog aangezien ze het seizoen daarvoor nog bij de beginners uitkwamen. Helaas werden ze laatste in de Junioren 3 klasse. Daarom besloot de bond dit seizoen het 2e jeugdteam in de Junioren 4 klasse uit te laten komen.

Na twee 7-3 overwinningen en een uitstekende 10-0 overwinning (zonder één game verlies) tegen Rally staat het team één punt achter op de volgende tegenstander en koploper OTTC. Helaas is Eddie (met 89% de sterkste speler van het team) verhinderd bij deze partij en zal Marente de Winkel (uit het 4e jeugdteam) invallen. Het doel van thuiscoach Jan Hendriks is trachten zo dicht mogelijk bij een stand 5-5 te komen.

Marente speelt naarmate de wedstrijd vordert steeds beter, maar het niveauverschil is momenteel nog te groot. Gijs verliest zijn eerste pot tegen Jimmy Zhang in een spannende en mooie wedstrijd in vijf games, maar wint de beide andere overtuigend met 3-0. Jenny lijkt niet meer te kunnen verliezen en mept alle drie de opponenten met 3-0 van de tafel waarbij tijdens de laatste partij zelfs een game met 11-0 werd gewonnen. Ook het dubbel werd gewonnen er een eindresultaat van 6-4 geboekt werd. Een prachtige en onverwachte uitslag wat tevens betekent dat Irene 2 nu bovenaan staat in de competitie.

Jan Hendriks