Irene 3 wint vijfde wedstrijd

Waar iedereen op 7 maart nog even uit kon rusten van de carnaval, moest Irene 4 aantreden tegen Elshout 3. Aangezien Michelle niet in het land was, Xiao friet stond te bakken en Gijs ziek was, werd onze joker Bram van den Berg ingezet. Samen met Kacio en Martine trad hij aan in het altijd gezellige Elshout.

Het gemeenschapshuis in Elshout was nog in carnavaleske sferen. Alle versiering hing er nog en op de vloer herinnerde de confetti aan het feest dat een aantal dagen eerder plaatsgevonden had.

Bram begon zijn wedstrijd tegen Jonsjo Schalken en wist deze in 5 sets binnen te halen. Vervolgens werd de Limburgse strijd tussen Martine en Erik Jacobi in 5 sets door Martine gewonnen. Ze werd op tijd wakker, na eerst tegen een 2-0 achterstand aangekeken te hebben. Kacio won vervolgens van Jan Fitters, waardoor er een 0-3 stand op het scorebord verscheen. Ondertussen was ook Xiao gearriveerd voor de morele support.

Het dubbel verloren Bram en Martine in 5 sets. Snel vergeten, dit verdiende geen schoonheidsprijs! Bram won vervolgens van Erik en Kacio moest zijn meerdere erkennen in Josjo. Hij vloekte en tierde er flink op los, maar het hielp geen voor geen meter. De overige 4 partijen werden daarna gewonnen. In de laatste partij keek Martine wederom tegen een 2-0 achterstand aan, de concentratie was verre van optimaal, ook bij Xiao die de wedstrijd telde. Toen zijn telefoon maar bleef trillen besloot hij tijdens de wedstrijd maar op te nemen en babbelde er vrolijk Chinees op los. Hij werd in de volgende set gewisseld door Bram.

Er werd onder het genot van een drankje en de bekende ballen nog even gezellig nagepraat. Ook werden de wedstijden van Elshout 1 die tegen Belcrum speelden nauwlettend in de gaten gehouden. Uiteindelijk gingen we netjes op tijd naar huis (dat gebeurt niet vaak) met 8 punten op zak. Volgende week wacht de titanenstrijd tegen TIOS ’51 6 en zal de strijd om de eerste plaats in al haar hevigheid losbarsten. We kunnen alle support gebruiken, dus hopelijk zien we jullie allemaal vrijdag aan de Insulindestraat.

Irene 3