Op zaterdag 7 en 8 december was het weer tijd voor het Hyperion Open. Voor Hyperion éénn van de jaarlijkse drie studententoernooien (naast het ITT in Eindhoven en het SWAN kerstoernooi) die door de vereniging altijd goed bezocht worden. Op zaterdagavond werd gestart met de feestavond. Al snel zat de stemming er goed in. Dat kwam mede door het barpersoneel Patrick en Edgar, die de pitchers met bier in rap tempo vol tapten, DJ Joep, die met de juiste party hits de sfeer tot grote hoogte wist te brengen en uiteraard de bierestafette. Altijd een evenement vol spanning en sensatie. Ook dit keer wist niet iedereen zijn bier op de juiste reglementaire manier tot zich te nemen, wat tot veel discussie onderling en met de gelegenheidsscheidsrechters leidde. Rob Koggel en zijn team ging er uiteindelijk met de hoofdprijs (uiteraard een pitcher bier) van door. Na de bierestafette zat de sfeer er echt flink in en werden tot in de kleine uurtjes diverse soorten drank uit de voorraad van Irene geprobeerd. Al met al een geslaagd feest als opmaat naar het toernooi de volgende dag.

Na enkele uurtjes slaap in de zaal of thuis was het de volgende ochtend dan zover. Gelukkig hield de organisatie rekening met het feest en werd er rond 10u gestart met het toernooi…..hoewel……om 10u werden nog diverse belrondjes uitgevoerd om te zorgen dat iedereen toch wel om half 11 aanwezig was, zodat het toernooi dan ook echt kon beginnen.

Er werd gestart volgens het zwitsers systeem in twee poules en naast de studenten van diverse verenigingen uit het land waren ook de nodige regionale TTL en NTTB coryfeeën aanwezig, om op eenvoudige wijze te proberen de brakke studenten het moeilijk te maken. Uiteindelijk werden er op het toernooi mooie potten gespeeld, aangezien een paar potjes pingpongen en bewegen toch erg helpt om de ergste brakheid van je af te schudden. Dit leidde dan ook uiteindelijk tot de finale tussen Raymon Boel van Irene en Wim Bloemer van Die Meede. Hierbij trok Raymon aan het langste eind en mocht uiteindelijk als eerste kiezen uit de selectie aan prijzen die de organisatie van Hyperion bij elkaar had gebracht. Naast een prima toernooi was er aan tot slot ook de traditionele chinees van de huisleverancier van Irene, waardoor iedereen weer met genoeg energie huiswaarts kon gaan. Al met al een geslaagd toernooi met een erg leuk feest, waarbij zowel de organisatie van Hyperion als alle vrijwilligers van Irene hartelijk worden bedankt voor de goede organisatie en inzet. Ik kijk uit naar de editie van volgend jaar! Paul van de Berg Hyperion (en graag geziene gast bij Irene)