Introductie 'nieuwe aanwinsten'

Terug van weggeweest zijn Thijs Pellis en Frank Straatman, we stelden ze de volgende vragen over IRENE:

Roerige tijden zijn er bij Irene geweest, we zijn hard bezig om er weer wat moois van te maken. Waarom begon het bij jou weer te kriebelen?
En wat vind je precies zo leuk aan het tafeltennisspelletje?
Nieuwe ronde nieuwe kansen, wat hoop je bij Irene aan te treffen, dit nieuwe seizoen?

Thijs Pellis

Thijs

Ik heb volgens mij halverwege 2013 mijn laatste competitiewedstrijd bij Irene gespeeld, tussendoor ben ik wel een keer bij toernooien of een competitieavond aanwezig geweest.

Voor ‘ons’ toernooi en de zomercompetitie is er altijd veel animo, op dit soort avonden zie je terug hoeveel liefde er is en blijft voor de club. De vrijdagavonden willen dan ook nog wel eens legendarisch zijn 😉 Op een gegeven moment begin je dit toch te missen. Feit is ook dat als je bij een zeker persoon binnen de club aangeeft dat je overweegt om weer te gaan spelen, je ineens ingeschreven staat in een team 😉 Een combinatie van deze twee heeft me doen besluiten om toch weer mijn batje van de plank te halen. Daarnaast blijft tafeltennis gewoon een mooie sport en ik hoor ook positieve signalen dat het beter gaat met de club.

En wat vind je precies zo leuk aan het tafeltennisspelletje?
Zoals gezegd, het is een schitterende sport. Je kunt het in alle omstandigheden spelen. Niet-tafeltennisliefhebbers beschouwen het vaak als een vervelend geluid maar het getik van het balletje blijft leuk. Spelers die op papier sterker zijn kunnen heel veel moeite met je hebben omdat hun spel je ligt, andersom werkt dat ook zo. Ik hoop dat ik de gezelligheid zal terug zien wat er ook nog was toen ik weg ben gegaan.

Ik hoop ook dat de positieve signalen die ik heb gehoord ook terug te zien zijn. Ik begrijp dat Irene een duidelijke visie voor zich heeft en het zou mooi zijn om daar ook dingen in terug te zien. Het feit dat oud-spelers en nieuwe spelers de weg naar Irene (terug) aan het vinden zijn zegt al iets lijkt me. Ik heb er in ieder geval zin in en het is ook leuk dat er een aantal nieuwe spelers bij zijn gekomen. Ik kijk er in ieder geval naar uit om komend seizoen en hopelijk meerdere seizoenen weer te knallen.

En is er verder nog iets wat je kwijt wil?
Om in de sfeer van Irene te blijven heb ik een foto gepakt die daar gemaakt is.

Frank Straatman

Frank

In eerste instantie ben je gestopt bij Irene, wanneer ben je voor de laatste keer voor Irene uitgekomen?23 november 2012 speelde ik voor het laatst een competitiewedstrijd. Ik zat in een team bij Stef van de Broek en Inge Fonken. Dit was altijd erg gezellig.

De reden dat ik bij Irene weg ging is dat er geen plek was voor mij in een ander team. Stef en Inge stopten er allebei mee. Het begon weer te kribbelen toen ik hoorde dat er waarschijnlijk weer plek was, en ja die is er nu dus begin ik weer lekker bij Irene.

En wat vind je precies zo leuk aan het tafeltennisspelletje?Het leukste vind ik dat iedereen een eigen speelstijl en idee over tafeltennis heeft. Iedereen speelt het op zijn manier en heeft ondanks de verschillen respect voor elkaar, waardoor de derde helft ook altijd leuk is.

Een hele hoop lol met leuke mensen en hopelijk een kampioenschap in het verschiet.

Nee niet echt.