Beginnerstoernooi Tanaka

Op zondag 24 februari werd er een beginnerstoernooi georganiseerd door tafeltennisvereniging Tanaka uit Etten-Leur. In totaal deden hier 26 kinderen aan mee, variërend van beginners (12) tot spelers uit de startersklasse (14). Namens onze vereniging deden Koen, Ties, Rens en Gijs mee.

Na aankomst werd er snel omgekleed en vervolgens een tafel opgezocht om even in te spelen. Om 10.30u begon het toernooi met een gezamenlijke warming-up.

In de eerste ronde waren er 2 poules voor de beginners en 2 poules voor de startersklasse. Het doel van deze ronde was voornamelijk het bepalen van de sterkte van de spelers. Hierdoo bestond iedere wedstrijd ook maar uit 1 enkele game. Na afloop van deze ronde was er tijd om even wat te eten en te drinken terwijl de toernooileiding de indeling maakte voor de tweede ronde.

Na het herindelen van de poules ging het toernooi verder. De indeling bestond ook in deze ronde uit 2 poules voor de beginners en 2 poules voor de startersklasse. De wedstrijden duurden nu wat langer omdat er werd gespeeld volgens het best of three principe. Er werd volop gestreden voor de punten met de andere spelers van o.a. Tios ’51, Waalwijk, en Tanaka en er waren meerdere mooie rally’s te bewonderen. Na afloop van de poules speelde zowel de beginners als de spelers uit de startersklasse ieder nog een Rond-de-Tafel spel. Ondertussen werd door de toernooileiding de einduitslag opgemaakt.

In de beginnersklasse was Ties knap 8e geworden en ontving hiervoor een welverdiende medaille. Gijs en Koen ontvingen in de startersklasse ook een medaille omdat zij in het sterke deelnemersveld een keurige 7e en 5e wisten te behalen. De 1e prijs en bijbehorende beker in deze klasse ging naar Rens. Hij speelde de gehele dag zeer sterk en verloor slechts 1 wedstrijd. Er was ook nog een verenigingsklassement en hierin werd TTV Irene uiteindelijk verdienstelijk 3e. Tenslotte ontvingen de beide winnaars van het Rond-de-Tafel spel ook nog een medaille.

Beginnerstoernooi
Rond de klok van drieën was het weer tijd om huiswaarts te gaan. Het was een mooi toernooi waarbij er weer veel is geleerd, er fanatiek maar sportief is gestreden, maar uiteindelijk het plezier de boventoon voerde. Het was een zeer geslaagde dag!

Met sportieve groet,
Jaqua Luijbregts