Wedstrijdverslag Irene 3 – JCV 5

Dick(doenerij)

Mooi woord, te weinig gebruikt in de Nederlandse taal. Even een kleine verbastering om zo een bruggetje te slaan naar de belevenissen van Irene 3 en JCV 5 op vrijdagavond 20 maart jongstleden.

In het kader van efficiëntie, de wet van behoud van energie, duurzaamheid maar vooral omdat er dan niets vergeten wordt, is besloten dit stukje gezamenlijk te schrijven. En nee, ook dit keer maken we weer weinig woorden vuil aan de gespeelde wedstrijd. Het is ons de praat niet waard. Het werd 4-6.

Op zo’n avond als deze passeren er gewichtiger zaken de revue. Deze Limburgs-Brabantse alliantie met oosterse invloed graaft graag wat dieper. Het zou te ver gaan u volledig verslag te doen van al onze hersenspinsels,. Wij verwachten dat u er wat confuus van zou worden. Mocht dit toch het geval zijn na de volgende opsomming en kleine uiteenzetting, dan kunt u contact opnemen met een van de leden van de teams. Wij denken echter dat u ook daar niets wijzer van wordt en verzoeken u daarom rechtstreeks contact op te nemen met de stichting correlatie. Het telefoonnummer vindt u op het internet.

Wat besproken werd:

• Het katholicisme en de invloed van Bisschop Bekkers op de huidige katholieke moraal;
  • Het ‘onnut van’ op zaterdagmiddag spelen (jawel daar is hij weer);
  • Never Despair: verleden, heden en toekomst;
  • Waarom Simon denkt dat als je rechtshandig speelt je linksdragend bent (is deze avond nog proefondervindelijk onderzocht middels schudden, uitkomsten volgen);
  • Carnaval en ander drankgelag in om Venlo;
  • Waarom Dick wel 93 dagen op vakantie kan en gewone mensen niet (conclusie: Dick werkt hard en de rest is afgunstig);
  • Isolatiewanden en piepschuim (Michael geeft hier samen met z’n collega binnenkort een masterclass in (inschrijfformulier volgt));
  • Neet Oet Lottum en Frits Rademacher;
  • Waarom Dick gaat als de brandweer.

Graag gaan wij wel dieper in op de kwaliteit van het Ireense pilsenerbier. Zoals u weet valt er over smaak niet te twisten. Echter Peter en ikzelf houden niet zo van de gekozen hopmelange die vooral bij mij voor minder vitale ochtenden zorgt. En dat ligt echt aan de samenstelling!! Daarnaast heeft Peter het helemaal niet zo op die chique glazen waarin bij Irene dit gerstenat geschonken wordt. Van die dikdoenerij is onze Peter wars. Hij drinkt zijn sapje liever uit een plastic bekertje. Die zet je ook veel gemakkelijker op je kop als dat ‘je het in je nek giet’ en dat scheelt koppijn!! Ik ga het maar eens proberen.

Daarnaast werd er deze avond een bodem gelegd voor een grootser plan. Het samenvoegen van Noord-Brabant en Noord-Limburg samen met Belgisch Brabant en Limburg. Over het eventueel toevoegen van Zeeland wordt tijdens de laatste competitieavond nog een ei gelegd. Dan zijn de Belgen af van die Franstalige sloebers en wij van dat zooitje van boven het riool. Monarchie of Republiek dat is ook nog de vraag maar Dick wordt gezien zijn ervaring wel koning of president. Een probleem steekt echter meteen de kop op. Martine heeft sinds kort een arbeidsbetrekking in Hilversum bij de landelijke media (u weet wel daar waar veel gesproken wordt maar weinig wordt gezegd). De oplossing was echter snel gevonden. We annexeren haar stoel in dat kantoorgebouw en beschouwen dat als Limburgs-Brabants grondgebied en Martine wordt onze diplomate in het buitenland. We wilden de Belgen nog even bellen, maar met bellen laat op de avond heb ik slechte ervaringen. Vraag dat maar aan de impresario van de Alpenzusjes. Maar dat is iets voor de volgende keer.

De avond vorderde en we daalden steeds verder af. Het Limburgse lied schalde door de kantine en werd luid meegezongen of gebrald. Voor filmpjes verwijzen we jullie graag door naar onze Facebook pagina.

Plannen die wel besproken zijn maar nog verder moeten worden ontwikkeld of uitgewerkt moeten worden zijn:

• Bellen van België;
  • Opstellen en aanbieden van separatiedocument aan Premier Rutte;
  • Processie in de meimaand naar JCV in plaats van de Sint Jan (voor boetedoening en devotie);
  • Gezamenlijk bezoeken van de Rocknight van JCV;
  • Het organiseren van een vriendschappelijke wedstrijd .

Wij hopen u een redelijk beeld van onze avond te hebben geschetst. Vol, voldaan, vol inspiratie en zwaar onder de indruk van opgedane kennis voeren wij huiswaarts en meende zowaar een merel te horen fluiten.

Het was een ouderwets gezellige avond. Volgende keer doen we hem dunnetjes over.

Peter Vullings en Gijs van Mil

20150321_012347