Eindelijk kampioen! - Wedstrijdverslag Irene 2

Kampioenstrauma wordt na 8 jaar vaarwel gezegd! Wedstrijdverslag Irene 2
Na 8 jaar, twee maal per jaar 2e te zijn geworden in de 3e klasse van de NTTB, zijn we dit jaar eindelijk kampioen geworden!
Al jaren achtereen werden we telkens tweede. Dit leverde weleens frustraties op. Op de derde wedstrijddag kwam je vaak de latere kampioen van dat seizoen al tegen. We verloren vaak met 7-3 of 8-2. En dan weet je alweer, waarschijnlijk gaan we dit seizoen weer als tweede eindigen. Vervolgens speelden we de overige 7 wedstrijden, terwijl je weet dat het nergens meer om gaat.Erg teleurstellend.

Vorig seizoen hebben we ons team al verstrekt met Jolanda en Joep. Dit resulteerde echter alweer met een tweede plaats in de ranking. We gingen er in de voorjaarscompetitie weer vol voor. Jolanda was geblesseerd (gescheurde kruisband) en dus speelden we de hele competitie met z’n vieren (Joep, Rudi, Marco en Maurice). Ook Martine (Irene 4 lid en algemene invalster) een waardig invalster met twee winstpartijen. Om een lang verhaal kort te maken, we speelden de eerste helft van de competitie onwijs goed. We haalden veel punten en legden daarmee een uitstekende basis. We wonnen de eerste competitiehelft alle 5 wedstrijden. Tegen de naaste concurrenten werd zelfs met 7-3 en 6-4 gewonnen.

De tweede competitiehelft gingen we eveneens sterk van start. De sleutelwedstrijd tegen de sterke nummer 3, Rally, was belangrijk. Al snel keken we tegen een 2-0 achterstand aan en alles leek die dag mis te gaan. Uiteindelijk kwam de ommekeer en wonnen we toch nog met 7-3. Daarna waren we los, haalden we meer punten dan de eerste competitiehelft. Dat we de voorlaatste thuiswedstrijd met 7-3 verloren van de uiteindelijke nummer 2 deed er al op dat moment niet meer toe. Al hielden we aan deze wedstrijd een slecht gevoel over, de balans was duidelijk. Joep en Marco verloren elk slechts drie partijen. Rudi en Maurice waren beiden goed voor zo’n 67%. Een prima score. En na uiteindelijk negen winstpartijen kan ik zeggen

EINDELIJK!!!!!!!!! WE ZIJN TERECHT KAMPIOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DUS KOM MAAR OP MET DIE RODE KAMPIOENSHANDDOEK VAN IRENE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tot op de nieuwjaarsreceptie!

Maurice Hagen
Aanvoerder Irene 2 (Senioren)