Regionale Midden Brabantse Kampioenschappen

Zondag 12 januari  streden een 42 tal spelers uit Midden-Brabant om de felbegeerde Regionaal Midden Brabantse Trofee in de sporthal van Irene aan de Insulindestraat in Tilburg. Om 9.00u stipt begonnen de wedstrijden in de verschillende disciplines. De spelers werden ingedeeld in verschillende klassen van Senioren 1 t/m Senioren 4.

In elke klasse werd er een 5-, 7- of 8-kamp gespeeld. Jammer dat er enkele afhakers waren die het de avond van tevoren iets te bont hadden gemaakt of gewoon vergeten waren dat ze zich ingeschreven hadden. Ze konden beter een voorbeeld nemen aan Raymon Boel, onze Rambo, die met een kop als een emmer, veroorzaakt door een nachtje doorhalen en de kater die nog niet eens ingetreden was, toch probeerde een bal te raken.

’s Ochtends werden de poules afgewerkt. Iedereen speelde tegen elkaar in de poule en elke nummers 1 en 2 gingen door naar de kruisfinales. De 5-kamp van Senioren 1 werd zelfs twee keer gespeeld omdat anders na 4 wedstrijden de eerste plaats al naar Wietse Kant zou gaan.

Het waren stuk voor stuk spannende potten, bloed, zweet en tranen, lange 5-setters, er werd gevochten voor elk punt. Tegen de middag waagde een enkeling zich al aan een biertje. Vervolgens werd het dubbeltoernooi afgewerkt en ook hier werden weer geweldige potten gespeeld. Met name de mannen van Red Star (Rene Vrins, Jasper Sauer, Ronald Brekelmans en Alex Schellekens) lieten een geweldige finale bij het dubbel van de Senioren 1 zien. Ronald kreeg helemaal waar voor zijn geld want hij behaalde ook in het enkelspel bij Senioren 2 de finale. Niet de finale bij de Senioren 1, maar deze finale werd de klapper van de middag. In een zeer spannende 5-setter won Marco van der Weegen (Luto) van Ronald.

Aan de bar werd vervolgens nog goed nagepraat, het bier vloeide rijkelijk en na de prijsuitreiking en het bedanken van de organisatie werd de avond door sommige Irene, Tios en Red Star leden voortgezet bij onze eigen Chinees Xiao. Hij maakte de avond met een biertje en een lekkere vette hap bij “Sjop In” , zoals de mannen uit Red Star Chopin liefkozend noemden deze geslaagde avond compleet!

Martine

Uitslagen Enkelspel

1 – S1 Wietse Kant (Irene)

2 – S1 Ramon Clijssen (Tios’51)