Ons Toernooi

Wat begon als een leuk initiatief dat Wietse Kant en Bram van den Berg een jaar of 4 geleden startten, genaamd “Ons Toernooi” is uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerend evenement voor Irene. Ook dit jaar deden weer meer dan 50 tafeltennissers mee. De opzet van het toernooi is simpel. Je wordt uitgenodigd wanneer je een beetje kan pingpongen, gezellig bent en goed bier of boswandeling kan drinkenJ. Vervolgens wordt er via Zwitsers systeem gespeeld en eindig je als het goed is op het einde van de avond tegen spelers van jouw niveau. Daarna ben je klaar om de najaarscompetitie te starten.

2014-09-05 Ons Toernooi 2

Om 20u was het al aardig druk bij Irene. Het deed ons goed om te zien dat ook de familie Paetzel weer vertegenwoordigd was in de Irene zaal. Sommige mensen hadden doorgetraind tijdens de zomercompetitie, anderen namen deze avond weer het eerst na een lange zomerperiode hun batje ter handen, maar er werd geknokt voor elke wedstrijd. De hoge temperaturen en de inspanningen maakten dat het tropisch warm werd in de hal. Het nodige vocht dat werd verloren werd ruimschoots aangevuld met alcoholische dranken of een Aquarius voor de sportmensen onder ons.

Bram, onze wedstrijdleider, zorgde ervoor dat alles weer in goede banen verliep en ook het barpersoneel had het lekker druk. Joep Looymans had de zweetdruppels op z’n kale knikker staan. Rond een uur of 00:00 werden de laatste wedstrijden gespeeld, een enkeling (natuurlijk de mannen van Dito) kregen er geen genoeg van en speelden nog een paar extra potjes. Het feestje verplaatste zich naar de kantine, waar de muziek nog eens werd aangezwengeld, hier en daar wat glazen sneuvelden en er eentje iets te diep in het glaasje keek. We zullen geen namen noemen Ries J.

Kortom weer een geweldig mooie avond voor Irene, een traditie die we absoluut in ere gaan houden. Deelnemers, wedstrijdleiding en barpersoneel bedankt! Bekijk hier de foto’s

Martine Sassen