Nieuwe clubkampioen Wesley aan het woord

Op zondag 29 mei was het weer zover, de strijd om het clubkampioenschap van Irene 2016 barstte los. Wie zou de felbegeerde “Harrie de Veer” wisselbokaal mee naar huis nemen? De organisatie was ook dit jaar weer in handen van Joep en Joost . Om 11:00 zou het toernooi starten, mijn ideale voorbereiding startte om 10.45 met een kopje koffie J. Er werd nog een groepsfoto geschoten en daarna konden de wedstrijden beginnen. De eerste ronde bestond uit een aantal 4 of 5 kampen waarbij de nummers 1 en 2 door gingen naar de A-poule. De overige deelnemers streden verder in de B-poule.

Rond de middag werd er een pauze ingelast om de inwendige mens te verzorgen met een vette hap of een drankje.  Joost werkte zich in de pauze letterlijk in het zweet om de vervolgrondes in te delen. Dit werden twee 6 kampen waarbij de nummers 1 en 2 kruisfinales speelden. Ik begon de vervolgpoule in de A-klasse tegen Martine. Met het nodige kunst- en vliegwerk en het wegwerken van een aantal matchpoints mocht ik niet klagen dat ik alsnog deze pot wist te winnen.  Achteraf bleek ik hierdoor aardig warm gespeeld (waarvoor dank!), uiteindelijk werd ik 2e in de poule achter Selma.

De halve finales werden gespeeld door Joost en mijzelf en Selma nam het op tegen Remko. Uiteindelijk mocht ik tegen Selma in de finale strijden. Deze werd na een spannende wedstrijd in 5 sets door mij gewonnen, waardoor ik enigszins verrassend clubkampioen werd J. Het toetje van de dag bestond uit een heerlijk barbecue welke in handen was van Remko, Kacio en Martine. Nadat iedereen had genoten van zijn of haar stukje vlees en bijbehorende salades werd er door een aantal nog een  afzakkertje aan de bar gepakt om het weekend nog even goed af te sluiten! Bij deze wil ik de organisatie nog bedanken voor deze leuke maar vooral ook gezellige dag!

Bekijk hier de foto’s.

Wesley Diependaal