Irene 2 wint eerste wedstrijd van het seizoen

Met een 6-4 overwinning in thuiswedstrijd tegen HITA ’79 is het tweede team het seizoen goed begonnen in de derde klasse van de NTTB. Ondanks het kampioenschap van vorig seizoen zat er helaas geen promotie in naar de tweede klasse vanwege een herverdeling in de hogere klassen. In deze wedstrijd kwamen Joep Jonkers, Rudi Hendriks en Marco Verhoeven uit voor Irene. De twee andere spelers uit dit team zijn Jolanda Timmermans en Maurice Hagen.

De eerste twee partijen werden relatief eenvoudig door Marco en Joep gewonnen. Joep ging in zijn wedstrijd weer zoals we van hem kennen regelmatig een paar meter achter tafel staan om de smashes van de tegenstander op te vangen. Tjalle Hoogsteen was voor Rudi een maatje te groot. Het dubbel werd gespeeld door Joep en Marco en ging met 3-0 naar Irene (wel drie maal met twee punten verschil). Joep pakte in zijn tweede wedstrijd tegen Dirk Kaal het vierde punt voor Irene. Tussenstand 4-1 voor Irene: niet slecht tegen een team dat vorig seizoen nog een klasse hoger speelde.

In de zesde wedstrijd kon Marco ook niet winnen van Tjalle. Rudi pakte in zijn tweede wedstrijd zijn eerste punt van de avond. Daarna konden Joep en Rudi helaas hun laatste wedstrijd van de avond niet hun kant op trekken. Gelukkig wist Marco de laatste partij tegen Ronald van Beurden in vijf lange games (met 11-9 in de vijfde) te winnen, waardoor de overwinning binnen is gehaald: 6-4.

Al met al een goede start van de competitie tegen een sterke tegenstander.